پایگاه خبری ایستانیوز
کد خبر: ۲۲۴۷۳۳ - تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۸/۲۷
یک مقام مسئول بیمه‌ای خبر داد
»

تنها ۳ درصد خسارت ناشی از زلزله غرب کشور بیمه بود

ایستانیوز:عضو شورای راهبردی بیمه‌های زندگی بیمه ایران می‌گوید در حالت خوشبینانه حداکثر در حدود ۲ الی ۳ درصد خسارت وارده ناشی از زلزله اخیر غرب کشور تحت پوشش بیمه بوده است. او معتقد است شرکت‌های بیمه باید فارغ از هیجانات ناشی از حوادث همه گیر، در تمامی طول سال فرهنگسازی درست بیمه را مستمراً به بیمه‌گذاران یادآوری کنند چرا که این موضوع برای عامه مردم و حتی بیمه‌گران سود بیشتری خواهد داشت.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)،ابراهیم حمیدی، درباره زلزله اخیر گفت: آمارهای اولیه حاکی از این است که در حالت خوشبینانه حداکثر در حدود ۲ الی ۳ درصد خسارت وارده ناشی از زلزله اخیرغرب کشور تحت پوشش بیمه بوده است. متاسفانه علی رغم همه اقدامات صورت گرفته توسط همکاران صنعت بیمه در گسترش پوشش بیمه‌ای اماکن و تاسیسات، هنوز با وضعیت ایده‌آل فاصله زیادی داریم و مسلماً به نتیجه نرسیدن صندوق بیمه حوادث طبیعی نیز در این خصوص بی تاثیر نبوده است.
 
وی ادامه داد: البته این مساله منحصر به کشور ما نبوده و بعضاً در کشورهای توسعه یافته نیز دیده می شود. مثلاً بنا به اخبار خبرگزاری های معتبر در کشور ایتالیا کمتر از یک درصد منازل مسکونی دارای پوشش بیمه ای هستند و این موضوع بخصوص در زلزله سال ۲۰۱۶ در این کشور باعث مشکلات جدی شده است. یا در طوفان هاروی که اخیراً در ایالات متحده به وقوع پیوست کمتر از ۳۰% خسارت واقع شده به منازل مسکونی تحت پوشش بیمه بوده است. این مقایسه یا نقل این موضوع به مفهوم توجیه مساله نیست. در واقع موضوع هم از طرف بیمه گر برای کوتاهی در شناساندن این پوشش و ایجاد احساس نیاز در بیمه‌گذاران و هم از طرف بیمه گذار برای نیاز به جبران خسارت های احتمالی قابل بررسی می باشد.
 
این عضو شورای راهبردی بیمه‌های زندگی بیمه ایران اضافه کرد: بصورت معمول و مطابق تجربه گذشته تبلیغ و نیاز به پوشش بیمه ای خسارت های همه گیر پس از وقوع این حوادث به اوج رسیده و پس از مدت کوتاهی نیز به فراموشی سپرده می شود. حجم تبلیغات زاید الوصف نیاز به خرید بیمه آتش سوزی در حادثه پلاسکو و فراموشی آن پس از مدتی گویای این موضوع است. در هر حال به نظر می رسد شرکت های بیمه می بایست بخصوص در رویه فعلی بازاریابی و تبلیغ محصولات خود بازنگری کرده و فارغ از هیجانات ناشی از حوادث همه گیر، در تمامی طول سال موضوع را مستمراً به بیمه گذاران یادآوری کنند و مسلماً این موضوع برای طرفین سود بیشتری خواهد داشت. همچنین اگر پوشش بیمه‌ای مناسب توسط بیمه گذاران در حوادث همه گیر وجود داشته باشد و جبران خسارت‌ها از طرف بیمه گران انجام شود.
 
به گزارش ایسنا ، حمیدی ادامه داد: دست دولت نیز در این خصوص بازتر بوده و جبران خسارت‌ها معطوف به زیربناهای خسارت دیده خواهد شد و فشار کمتری در این خصوص به طرفین وارد خواهد شد. نهایتاً ضمن تسلیت مجدد به کلیه هموطنان مصیبت دیده و در جهت کاهش آلام این عزیزان در حد وسعمان کمک های خود را به منطقه زلزله زده ارسال کرده‌ایم. همچنین اطمینان داشته باشید که ما حداکثر سعی خود را در معرفی پوشش بیمه‌ای مورد نیاز به بیمه‌گذاران در محدوده مناطق آزاد و ویژه اقتصادی بکار خواهیم بست.