پایگاه خبری ایستانیوز
کد خبر: ۲۲۴۵۸۳ - تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۸/۲۴
ربیعی بخشنامه کرد؛
»

مشارکت بانک‌های تابعه وزارت کار در کمک‌رسانی به زلزله‌زدگان

ایستانیوز:وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با صدور بخشنامه‌ای به معاونین، مدیران عامل و روسای سازمان‌ها، صندوق‌ها و بانک‌های تابعه و مدیران کل اجرایی بر کمک رسانی به زلزله زدگان غرب کشور تاکید کرد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)، علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با صدور بخشنامه ای به معاونین، مدیران عامل و روسای سازمان ها، صندوق ها و بانک های تابعه و مدیران کل اجرایی بر کمک رسانی به زلزله زدگان غرب کشور  تاکید کرد.
 
بر پایه این بخشنامه، روسا و مدیران کل استان های حادثه دیده و استان های همجوار، با بسیج نیرو ها و آماده سازی ظرفیت ها در هماهنگی کامل با ستاد بحران استان نسبت به امداد رسانی و به صورت ویژه در اختیار قرار دادن مجموعه های ورزشی کارگری و سایر اماکن اقامتی و رفاهی زیرمجموعه خود برای اسکان خانوارها و افراد حادثه دیده اقدام کنند و در تعامل با مدیران کل استان های آسیب دیده نسبت به ارزیابی و بررسی امکانات موجود در جهت رفع کمبود ها اقدامات سریع انجام دهند.
 
افزون بر این، سازمان تأمین اجتماعی نسبت به تجهیز بیمارستان ها به اقلام دارویی مورد نیاز و نیز اعزام پزشک و پرستار با توجه به نیاز مناطق آسیب دیده اقدام کنند.
 
در این بخشنامه اعلام شده است: اکیپ های مددکاری و مشاوره ای توسط سازمان بهزیستی سازماندهی و به منطقه آسیب دیده اعزام شوند، شرکت ها و کارخانجات تولیدی وابسته نسبت نیز به تهیه و ارسال اقلام مورد نیاز از قبیل : آب معدنی، پتو، چادر، دارو، مواد غذائی کنسرو شده و...  با هماهنگی ادارات کل اجرائی استان اقدام نمایند.