پایگاه خبری ایستانیوز
کد خبر: ۲۱۲۹۶۴ - تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۶/۲۸
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خبر داد:
»

حمایت بانک آلمانی از همکاری اقتصادی ایران و آلمان

دعوت از ٤٠ شرکت آلمانی برای همکاری اقتصادی با ایران
ایستانیوز:وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به این که بیش از ٤٠ شرکت آلمانی در حوزه های مختلف با همکاری صندوق‌های وزارت تعاون و اتاق بازرگانی ایران برای همکاری اقتصادی به ایران دعوت شده‌اند، تاکید کرد: مهمترین بانک آلمانی و وزارت اقتصاد آلمان که امروز با ایران کار می‌کند از این هیئت حمایت کرده‌اند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)، وی با اشاره به این که بیش از ٤٠ شرکت آلمانی در حوزه های مختلف با همکاری صندوق‌های وزارت تعاون و اتاق بازرگانی ایران برای همکاری اقتصادی به ایران دعوت شده‌اند، تاکید کرد: مهمترین بانک آلمانی و وزارت اقتصاد آلمان که امروز با ایران کار می‌کند از این هیئت حمایت کرده‌اند.
 
ربیعی با اشاره به حوزه‌هایی مثل ساختمان و فناوری‌های ارتباطی و غذایی و پتروشیمی و دارویی، حوزه تامین مالی برای سرمایه‌گذاری در ایران ادامه داد: این حوزه ها، با حمایت شرکت ها مواجه شدند. همچنین صندوق‌های بازنشستگی با توجه به ٣٣ میلیارد دلار ارزش دارایی‌هایشان و تنوع حوزه‌هایی که در ایران وجود دارد و تضامینی که در دل خودشان دارند برای هولدینگ‌های اروپایی بسیار جذاب است.
 
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با ابراز امیدواری از تفاهم‌های اولیه بین ایران و شرکت‌های خارجی اظهار کرد: امیدواریم در آینده نه چندان دور با بخشی از این هولدینگ‌ها به روش سرمایه‌گذاری، همکاری‌هایی مشترکی را در ایران سامان بدهیم و همچنین در برخی زمینه‌ها مثل پوشاک بتوانیم با برند مشترک و تولید ایرانی فعالیت‌های مشترکمان را شکل دهیم.
 
به گزارش سنا ، ربیعی در پاسخ به این پرسش که آیا تحریم‌ها بر این روند تاثیرگذار است یا خیر، گفت: مدیر بانک «اشپارکاسه» آلمان که امروز در اینجا بود به ما اعلام کرد که روابط پولی و مالی خود را با ایران ادامه خواهد داد. خوشبختانه آلمانی‌ها رفتارهای استقلال‌گرایانه بیشتری نسبت به دیگر کشورهای اروپایی در برابر سیاست‌های آمریکا دارند و این فرصت مناسبی برای ما خواهد بود تا در این مذاکرات حداقل ١٠ قرارداد در حوزه‌های مختلف داشته باشیم