پایگاه خبری ایستانیوز
کد خبر: ۲۱۲۹۱۰ - تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۶/۲۷
»

بهبود خدمات به بازنشستگان تامین اجتماعی

ایستانیوز:دکترسید تقی نوربخش، مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با حضور در برنامه تحریریه خبر شبکه یک سیما با تبریک روز خانواده و تکریم بازنشستگان گفت: رفع عقب ماندگی تاریخی حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی در دولت اول دکتر روحانی به عنوان یک دغدغه مهم مورد توجه قرار گرفت .
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارها مالی(ایستانیوز)،دکتر نوربخش افزود: از آنجایی که طی هشت سال دولت های نهم و دهم حدود ۳۵ درصد افزایش حقوق مستمری بگیران کمتر از تورم بود، در دولت یازدهم افزایش مستمری بیشتر از نرخ تورم شد و تا حدی بخشی از عقب افتادگی ها در این زمینه جبران شود البته هنوز حقوق مستمری بگیران با معیشت متناسب نیست ولی تلاش خواهیم کرد میزان مستمری ها با نیازها متناسب باشد.
مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی در خصوص همسان سازی حقوق بازنشستگان گفت: در قانون برنامه ششم توسعه ماده ۱۴ پیش بینی شده تا پایان سال دوم این برنامه همسان سازی حقوق بازنشستگان انجام شود و همچنین در همین ماده پیش بینی شده دولت حداقل سالیانه۱۰ درصد از بدهی هایش به سازمان تامین اجتماعی را پرداخت کند. اگر این موارد انجام شود قطعا همسان سازی محقق می شود.
وی افزود: سال ۸۸ یک نوبت از همسان سازی حقوق بازنشستگان انجام شد و مقرر است تا پایان سال دوم برنامه ششم توسعه، نوبت دوم همسان سازی نیز محقق شود.
دکتر نوربخش با بیان اینکه در بخش درمان سازمان تامین اجتماعی اقدامات متعددی انجام شده است، اظهار داشت: در دو سال اخیر ۸ بیمارستان در مناطق مرزی و محروم مانند زابل، ایلام ، بیرجند، ابادان ودزفول عملیات آن شروع یا افتتاح شده اند و همچنین در تمامی مراکز درمانی ملکی این سازمان ارتقای هتلینگ انجام شده است.
وی با اشاره به هزینه های دارو گفت: در مراکز درمانی ملکی سازمان تامین اجتماعی، دارو به صورت رایگان به بیمه شدگان ارائه می شود.
دکتر نوربخش با بیان اینکه طرح تحول سلامت به عنوان یکی از مهمترین راهبردهای مهم دولت یازدهم نتایج خوبی بدنبال داشت، تصریح کرد: پرداخت از جیب مردم کاهش یافت . داروهای بیشتری تحت پوشش بیمه قرار گرفت.
وی گفت: تامین اجتماعی مهمترین سازمان تامین کننده منابع طرح تحول نظام سلامت است و سالیانه این سازمان ۳۵۰۰ میلیارد تومان در بخش دارو هزینه می کند.
مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی  افزود: ادامه طرح تحول سلامت راهبرد دولت دکتر روحانی است اما از سویی مدیریت هزینه های آن نیزمورد توجه قرار گرفته تا شرایط بهتری برای مردم ایجاد شود.
دکتر نوربخش با بیان اینکه صندوق های بازنشستگی، امروز مسئله کشور و جهان است، اظهار داشت: تغییرات پارامتریک و ساختاری برای آن پیش بینی شده است.
وی با تاکید براصلاح صندوق های بازنشستگی گفت: به همین منظوراصلاح ساختار پرتفوی در سه محور بررسی می شود. خروج از بنگاههای زیانده و خصوصی سازی، ورود به بازار سرمایه و اصلاح ساختار شرکت های موجود برای افزیش حاشیه سود به صورت جدی در دستور کار است
دکتر نوربخش با بیان اینکه برای بهبود مستمری، درمان و خدمات بازنشستگان تامین اجتماعی تلاش می کنیم، افزود: پرداخت ٣٠ هزار تسهیلات بدون بهره در مهر و آبان سالجاری به بازنشستگان و اعزام  ٤٠ هزار نفر از جمعیت بازنشسته و مستمری بگیر به مشهد مقدس و عتبات عالیات از دیگر برنامه های این سازمان است.