پایگاه خبری ایستانیوز
کد خبر: ۲۱۲۷۰۱ - تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۶/۲۳
»

امضای بزرگترین قرارداد ایران و چین بعد از برجام

ایستانیوز:معاون وزیر اقتصاد توافق با "سیتیک گروپ" را بزرگترین توافق ایران با چین بعد از برجام اعلام کرد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار های مالی(ایستانیوز)، محمد خزاعی با اعلام اینکه "سیتیک" بزرگترین قرارداد ایران با چین در دوره پس از برجام است، در مراسم امضای موافقتنامه قرارداد ۱۰ میلیارد دلاری خط اعتباری سیتیک گروپ چین با ۵ بانک ایرانی در پکن گفت: امضای موافقتنامه قرارداد ۱۰ میلیارد دلاری خط اعتباری سیتیک گروپ چین با ۵ بانک ایرانی، نخستین قرارداد بزرگ ایران با چین پس از برجام است.
 
معاون وزیر اقتصاد افزود: با امضای این قرارداد ما با سرعت قادر خواهیم بود مراحل اجرایی آن را در ایران و چین نهایی کنیم. همکاری ایران با سیتیک گروپ به سه دسته تقسیم شده که  یکی از محورهای همکاری ما با این موسسه مالی بزرگ، بحث فایناس و تامین مالی پروژه هاست که توسط طرفین امضا می شود.
 
وی ادامه داد: سیتیک از گروه های بزرگ اقتصادی جهان است و استفاده از توانمندی شرکت های سیتیک برای اجرای طرح های های بزرگ کشورمان بر اساس توافق دوجانبه از دیگر همکاری های ایران با این گروه است.
 
خزاعی تاکید کرد: همکاری سوم ایران با سیتیک در بحث خدمات مالی گروه های سیتیک در ایران است و امضای این قراداد سبب افزایش همکاری گروه های اقتصادی مالی ایران و چین خواهد شد. با توجه به حضور ستیک در سطح بین الملل، این گروه می تواند به عنوان دروازه ورود ایران به جهان عمل کند.