پایگاه خبری ایستانیوز
کد خبر: ۲۰۲۸۲۹ - تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۵/۲
مدیر عامل "سپ" خبر داد
»

راه‌اندازی خدمت کارت به کارت در "سه سوت"

ایستانیوز:مدیرعامل سپ با تاکید بر اینکه "سه سوت" اپلیکیشنی هوشمند است، گفت: هر بانک با همکاری یک شرکت پرداخت به صورت مجزا و با یک اپلیکیشن جداگانه به حوزه پرداخت با NFC وارد شده که این روند باید اصلاح شود.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)،سید ابراهیم حسینی نژاد  گفت: شرکت پرداخت الکترونیک سامان در خصوص پرداخت با فناوری NFC با پروتکلی که بانک مرکزی در این خصوص ارائه کرده، وارد شده است و تست‌ها در این خصوص به‌صورت عملیاتی انجام‌شده است.
 
وی در خصوص شیوه اجرای فناوری NFC در این شرکت، اظهار داشت: در این شرکت پرداخت NFC با مشارکت بانک رفاه رونمایی شده و روند کار به‌ صورت نصب اپلیکیشن بر روی گوشی تلفن همراه هوشمند است که با نزدیک کردن تلفن همراه به دستگاه‌های کارت‌خوان و عابر بانک‌ها و واردکردن رمز پرداخت انجام می‌شود.
 
حسینی نژاد تصریح کرد: پرداخت با NFC در دو بخش پذیرندگی و دارندگی دنبال می‌شود که در طرف پذیرندگی با توجه به این‌که ۷۰ درصد کارت‌خوان‌های فروشگاهی شرکت پرداخت الکترونیک سامان به فناوری NFC مجهز است مشکلی وجود ندارد ولی طرف دیگر این موضوع، دارندگی است که بانک باید در این خصوص اقدام کند.
 
وی افزود: بانک باید در مرحله اول اتصال به سامانه "مانا" بانک مرکزی را برقرار کند و همچنین باید اپلیکیشن عملیات پرداخت با NFC را به مشتریان خود ارائه دهد تا متقاضیان استفاده از این فناوری با دانلود اپلیکیشن و واردکردن رمز بتوانند عملیات پرداخت با این فناوری را انجام دهند.
 
مدیرعامل شرکت پرداخت الکترونیک سامان با اشاره به رونمایی از فناوری NFC در هفته‌های گذشته اذعان داشت: این رونمایی در بانک رفاه انجام شد ولی از زمان رونمایی از پرداخت با فناوری NFC در شبکه بانکی تاکنون میزان تراکنش‌هایی که از طریق این فناوری انجام‌شده قابل‌توجه نبوده است.
 
حسینی نژاد با انتقاد از شیوه اجرایی پرداخت با فناوری NFC در شبکه پرداخت کشور یادآور شد: در حاضر هر بانکی با همکاری با یک شرکت پرداخت الکترونیک به‌صورت مجزا با ارائه اپلیکیشن های جداگانه به این حوزه وارد شده‌اند که رویکرد مناسبی نیست.
 
وی افزود: شاید اگر هر بانک این شیوه از پرداخت را در همراه بانک خود اجرایی می‌کرد روند مناسب‌تری در این بخش دنبال می‌شد زیرا اجرایی کردن پرداخت با NFC در شبکه پرداخت با روند کنونی متمرکز نیست و جامع پذیر این پروژه را زیر سؤال می‌برد و بهتر است این روند اصلاح شود.
 
مدیرعامل شرکت پرداخت الکترونیک سامان درباره برخی اظهارات در خصوص هزینه بالای استفاده فناوری NFC در شبکه پرداخت، گفت: برخی از شرکت‌های پرداخت به دلیل این‌که کارت‌خوان فروشگاهی آن‌ها به این فناوری مجهز نیستند باید یک دیوایس به پوزهای خود اضافه کنند که این تجهیز برای آن‌ها هزینه‌بر است.
 
حسینی نژاد در خصوص راه‌اندازی خدمت کارت به کارت در اپلیکیشن "سه سوت" این شرکت گفت: در حال حاضر با ۱۵ بانک هماهنگی‌ها در این خصوص انجام‌شده و پرداخت کارت به کارت از مبدأ چهار بانک سامان، شهر، انصار و پست‌بانک در این اپلیکیشن عملیاتی شده است.
 
وی با اشاره به خدمت منحصر به‌ فرد اپلیکیشن "سه سوت" به نسبت سایر اپلیکیشن ها گفت: پرداخت قبوض سازمان اجتماعی به‌صورت انحصاری در این اپلیکیشن انجام می‌شود.
 
"سه سوت" اپلیکیشنی هوشمند است
 
مدیرعامل سپ افزود: اپلیکیشن سه سوت از ویژگی‌های منحصربه‌فردی برخوردار است زیرا واسط کاربری گرافیکی در این اپلیکیشن پویا است ازاین‌رو این نرم‌افزار هوشمند است بدین معنا که خدمات پرکاربرد هر کاربر شناسایی و جزو علاقه‌مندی‌ها و در صدر صفحه قرار می‌گیرد.
 
حسینی نژاد یادآور شد: همچنین با واردکردن شماره همراه کاربر در این اپلیکیشن اطلاعات کارت‌های بانکی شخص که در سامانه پیوند وجود دارد در آن نمایش داده می‌شود.
 
به گزارش ایبنا ، وی بابیان این‌که سطح سرویس باواسط کاربری گرافیکی در این اپلیکیشن جداشده است، گفت: همزمان با بروز رسانی واسط کاربری گرافیکی اپلیکیشن سه سوت از سوی تیم توسعه‌دهنده نرم‌افزار، تغییرات به‌صورت خودکار از سرور مرکزی این اپلیکیشن دریافت و خدمات جدید بر روی آن بدون نیاز به نصب نسخه‌های متعدد بارگذاری می‌شود.