پایگاه خبری ایستانیوز
کد خبر: ۲۰۲۸۲۶ - تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۵/۲
»

بزرگترین واگذاری بخش کشاورزی نهم مرداد برگزار می‌شود

ایستانیوز:بزرگترین خصوصی‌سازی بخش کشاورزی کشور با واگذاری ۱۰۰ درصد سهام شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان روز نهم مردادماه امسال برگزار می‌شود.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)، ۱۰۰ درصد سهم دولت در شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان شامل ۳ میلیارد و ۱۸۲ میلیون و ۳۰۷ هزار سهم در حالی روز نهم مردادماه امسال به مزایده گذاشته می‌شود که از آن به عنوان بزرگترین خصوصی‌سازی بخش کشاورزی کشور یاد می‌شود.
بر اساس این گزارش؛ این میزان سهام به قیمت هر سهم ۷۹۳۱ ریال و ارزش کل پایه ۲۵ هزار و ۲۳۸ میلیارد و ۹۳۳ میلیون و ۳۸۳ هزار ریال به صورت ۱۰ درصد و در اقساط ۸ ساله واگذار خواهد شد.
همچنین سپرده شرکت در مزایده ۱۰۰ درصد سهام شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان مبلغ ۷۵۷ میلیارد و ۱۶۸ میلیون و یک هزار و ۴۹۰ ریال تعیین شده است و خریدار در صورت برنده شدن باید ۱۰ درصد مبلغ پیشنهادی خود را در مدت ۲۰ روز کاری به حساب دولت واریز کند.
گفتنی است سرمایه شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان ۵۱ میلیارد ریال و مهمترین فعالیت آن اجرای عملیات کشاورزی و دامپروری، ایجاد صنایع و فرآورده‌های کشاورزی و دامی است. همچنین در حال حاضر شرکت شهرک‌های کشاورزی مالک ۱۰۰ درصدی سهام این شرکت است.