پایگاه خبری ایستانیوز
کد خبر: ۲۰۲۷۸۸ - تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۵/۱
»

بورس، سرمایه‌گذاری خطرپذیر و پُر سودی است

ایستانیوز:یک تحلیل گر بازار سرمایه گفت: بورس بازاری است که حضور در آن در بازده زمانی میان و بلندمدت موجب افزایش سود و منفعت سرمایه گذاران می‌شود اما این کسب سود با ریسک‌هایی نیز همراه است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار های مالی(ایستانیوز)نبود توجه به مسائل بنیادی ار تباطی به سرمایه گذاری نداردمهدی طحانی در گفتگو با  بورس،بانک و بیمه  ، با اشاره به اینکه سهامداران برای کسب سود از بورس نباید عجول باشند، اظهار داشت:  این امر به معنای عدم توجه به مسائل بنیادی و گزارشات شرکت‌ها نیست. در حال حاضر ۴۰۰ شرکت و سرمایه‌گذاری ریسک پذیر وجود دارد که این امر می‌تواند شیرینی بازار معاملات را رقم بزند.
 
وی ادامه داد: به طور معمول بورس بازاری است که حضور در آن در بازده زمانی میان و بلندمدت موجب افزایش سود و منفعت سرمایه گذاران می‌شود اما این کسب سود با ریسک‌هایی نیز همراه است.
 
این تحلیل گر بازار سرمایه عنوان کرد: همانگونه که اشاره شد بورس بازاری است که همواره با ریسک‌ها متنوعی، چون موضوعات سیاسی، تحولات داخلی و خارجی، تغییر تصمیمات و قوانین و نیز حوادث گوناگون درگیر بوده و از این مسائل تأثیر می‌پذیرد، بنابراین همانگونه که بورس می‌تواند سودی بیشتر از نظام بانکی را نصیب سرمایه‌گذاران کند، به همان نسبت هم می‌تواند، ریسک داشته باشد.