پایگاه خبری ایستانیوز
کد خبر: ۲۰۲۷۶۵ - تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۵/۱
»

سهم بخش خصوصی از واگذاری‌ها افزایش یافت

ایستانیوز:معاون سازمان خصوصی‌سازی اعلام کرد: بدهی‌های معوق ناشی از واگذاری سهام شرکت‌ها در دولت یازدهم کاهش یافت.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازار های مالی (ایستانیوز)، داود خانی با اشاره به اینکه یکی از اهداف از اجرای سیاست خصوصی‌سازی در کشور افزایش نقش و فعالیت بخش خصوصی در اقتصاد است، گفت: بر این اساس اهمیت بیشتر به بخش خصوصی واقعی و افزایش سهم بخش خصوصی در واگذاری ها از جمله نکات مثبت اجرای سیاست خصوصی سازی در دولت یازدهم است.
 
معاون برنامه ریزی، توسعه منابع و امور پشتیبانی سازمان خصوصی سازی با تاکید بر نظارت مستمر سازمان خصوصی سازی هنگام و پس از واگذاری شرکت های دولتی، افزود: این سازمان نظارت های دقیق و مستمری را پیش و پس از واگذاری شرکت ها انجام می دهد تا اگر مشکل و موانعی در این زمینه وجود داشته باشد سریعا رفع شود.
 
وی تاکید کرد: به همین دلیل نگاهی به وضعیت واگذاری ها در ۴ سال گذشته نشان می دهد در این مدت واگذاری سهام دولتی به بخش خصولتی و شبه دولتی کاهش یافته و برای حضور بیشتر بخش خصوصی و تعاونی در واگذاری ها مشوق هایی در نظر گرفته شده است.
 
معاون برنامه ریزی، توسعه منابع و امور پشتیبانی سازمان خصوصی سازی اضافه کرد: از سوی دیگر بدهی های معوق ناشی از واگذاری سهام شرکت ها در دولت یازدهم کاهش یافته که این موضوع نیز از دیگر مُحسنات اجرای سیاست خصوصی سازی در دولت یازدهم است.
 
وی همچنین در خصوص مسئولیت سازمان خصوصی سازی در قبال شرکت های واگذار شده اذعان داشت: نظارت دقیق بر تنظیم و اجرای قراردادهای سازمان از جمله این موارد است. خانی افزود: از سوی دیگر این سازمان نظارت های دقیق و مستمری را نیز پس از واگذاری شرکت ها انجام می دهد تا اگر مشکل و موانعی در این زمینه وجود داشته باشد سریعا رفع شود.
 
معاون سازمان خصوصی سازی تصریح کرد: در این راستا یکی از تکالیفی که سازمان برای خود در این زمینه در نظر گرفته، انتشار گزارش اقدامات انجام شده توسط خریداران است که بر این اساس بنا داریم همایش ارزیابی عملکرد خصوصی سازی در اجرای سیاست های کلی اصل ۴۴ را در روز ۸ مردادماه امسال برگزار کنیم.