پایگاه خبری ایستانیوز
کد خبر: ۲۰۲۳۷۳ - تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۴/۲۷
با رونمایی از سامانه صدور کارت هوشمند بازرگانی؛
»

کارت بازرگانی تعاون‌گران هوشمند شد

ایستانیوز:سامانه یکپارچه کارت بازرگانی هوشمند با حضور بهمن عبداللهی، رئیس اتاق تعاون ایران و جمعی از مسئولان اتاق بازرگانی مورد بهره‌برداری قرار گرفت.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)، پیش از ظهر امروز در مراسمی از سامانه یکپارچه کارت بازرگانی هوشمند با حضور بهمن عبداللهی رئیس اتاق تعاون ایران، ماشاءالله عظیمی دبیرکل اتاق و سیدمحمد کریمی عضو هیأت رئیسه اتاق تعاون ایران رونمایی شد. 
 
بر اساس این گزارش سامانه یکپارچه کارت بازرگانی هوشمند، یکی از پروژه‌های مهم ملی در حوزه بازرگانی کشور است که هم‌اکنون در سراسر کشور در حال بهره‌برداری است.
 
همچنین این سامانه اخیراً در تفاهمنامه‌ای سه جانبه میان اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی با وزارت صنعت، معدن و تجارت و اتاق تعاون ایران در سراسر کشور رسمیت پیدا کرد و با توجه به حساسیت‌های امنیتی و سهولت در روند صادرات و واردات کالا و دسترسی بازرگانان از ابتدای مهرماه سال 95 آغاز به کار کرد.
 
 این سامانه با همکاری واحد سامانه کارت هوشمند اتاق بازرگانی نهایی شده است که در ابتدا دریافت سیستمی گواهی ماده 186 قانون مالیات‌های مستقیم در دستورکار قرار گرفت.
 
این موضوع در ادامه روند اجرایی صدور و چاپ کارت برای تمام اتاق‌های کشور انجام شد. در این باره لازم به یادآوری است که بررسی پرونده‌ها و ایجاد فایل‌های الکترونیکی، ایجاد بانک اطلاعاتی اعضا و کدگذاری پرونده‌ها، ایجاد حساب کاربری و راه‌اندازی ارتباط سیستمی با کاربران اتاق‌های کشور، به‌روزرسانی و تکمیل فرم‌های صدور و تمدید کارت بازرگانی و عضویت و همچنین به‌روزرسانی پرونده کاربران اتاق‌های کشور از جمله فعالیت‌های اصلاح ساختار سامانه کارت هوشمند بازرگانی است.
 
بر اساس این گزارش این سامانه هوشمند در مدت زمان 10 ماه در اتاق تعاون ایران کلید خورد و مراحل اجرایی آن از امروز آغاز شد.