پایگاه خبری ایستانیوز
کد خبر: ۱۹۹۰۷۹ - تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۳/۷
قدرت الله دلفان، سرپرست موسسه خبر داد:
»

آغاز پرداخت وجوه سپرده گذاران موسسه آرمان

دلفان: از برخی بانک های خصوصی قوی تریم
ایستانیوز: سرپرست موسسه آرمان (تعاونی وحدت) غرب کشور از زمان‌بندی پرداخت سپرده‌گذاران این موسسه خبر داد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی (ایستانیوز)، قدرت الله دلفان در جمع تعدادی از خبرنگاران اظهار داشت: برنامه دقیق زمان‌بندی پرداخت سپرده‌گذاران، صبح روز شنبه ۶خرداد در شعب نصب شده است و این زمان‌بندی بر اساس مبلغ و حروف الفبا خواهد بود.
وی با بیان این که برای مشتریانی که به این موسسه وفادار بوده‌اند، پاداشی هم در نظر گرفته‌ایم، افزود: ظرف مدت ۱۰تا ۲۰روز پول سپرده‌گذاران پرداخت می‌شود.
سرپرست موسسه مالی آرمان (تعاونی وحدت) غرب کشور با بیان این که کلمه مالباخته و غیره بر مشتریان ما صدق نمی‌کند، خاطرنشان کرد: اگر ما تأمین مالی را انجام نمی‌دادیم و کلاهبرداری می‌کردیم می‌توانستند این نام را روی مشتریانمان بگذارند.
دلفان با تأکید بر این که موسسه آرمان غرب کشور از املاک متعددی برخوردار است، افزود: هتل میثاق موسسه آرمان در مشهد، تنها ۳۰۰میلیارد تومان قیمت‌گذاری شده است.
وی گفت: در شهر خرم‌آباد املاکی همچون شهربانی قدیم، زمین پشت بانک ملی چهارراه بانک و... از املاکی است که موسسه مالی آرمان دارد که این‌ها همگی پشتوانه‌های مالی محسوب می‌شوند.
سرپرست موسسه مالی آرمان (تعاونی وحدت) غرب کشور به نحوه فعالیت این موسسه و تشریح آن پرداخت و گفت: در سال ۱۳۷۶تعاونی وحدت در مشهد با مجوز بانک مرکزی شروع به فعالیت کرد و بنا به سیاست‌های بانک مرکزی همراه با سه تعاونی دیگر تجمیع شد.
دلفان ادامه داد: بنا به همین سیاست، بانک مرکزی ابلاغ کرد که شعبه‌های این بانک با ۲۹۰شعبه با نام موسسه فردوسی می‌توانند فعالیت داشته باشند.
وی گفت: دو سال با این نامه فعالیت داشتیم که بازهم با سیاست تجمیع بانک مرکزی مواجه شدیم، این بار قرار بود با موسسه فرشتگان تجمیع شویم و به آرمان تغییر نام دادیم.
سرپرست موسسه مالی آرمان غرب کشور با بیان این که قرار شد یک موسسه‌ای که مشکل مجوز نداشته باشد را پیدا کنیم، افزود: موسسه توسعه مدنظر ما بود اما حدود ۳۵۰میلیارد تومان مشکل نقدینگی داشت که ما آن را تأمین کردیم و با آن تجمیع شدیم.
دلفان تصریح کرد: پایان سال ۹۵با یک مشکلی مواجه شدیم، یک موسسه دیگر با نام آرمان (البرز ایرانیان سابق) در حال فعالیت بود و تابلو و لوگوی موسسه‌شان شبیه موسسه ما بود.
وی افزود: ما حکم پلمب این موسسه را در همدان گرفتیم ولی به دلایلی نتوانستیم این کار را انجام بدهیم.
سرپرست موسسه مالی آرمان (تعاونی وحدت) غرب کشور گفت: شهریورماه سال ۹۵شکایتی علیه این موسسه در استان کرمانشاه صورت گرفت و دادستانی هم به بانک مرکزی ابلاغ کرد که هیچ یک از بانک‌ها نباید به این موسسه خدمات بدهند. ما نیز چون اسم موسسه‌مان آرمان بود، بانک‌ها نیز این گمان را کردند که این موسسه متخلف، همان موسسه ما است.
به گزارش اخباربانک، دلفان افزود: با پیگیری‌های انجام‌شده اصلاحیه این ابلاغ دادستانی در تاریخ ۱۶شهریور صادر شد و ما از این موضوع مبرا شدیم اما این موضوع اثر منفی روی ما گذاشت و موج آن، ما را گرفت.
وی بیان داشت: در پایان سال ۹۵طی نامه پلیس اطلاعات و امنیت تابلوهایمان را به موسسه توسعه تغییر دادیم، اما متأسفانه مدیران موسسه توسعه زیر پای ما را خالی کردند و نقدینگی‌هایمان را آزاد نکردند.
سرپرست موسسه مالی آرمان(تعاونی وحدت) غرب کشور افزود: همین موضوع باعث شد ازدحام جمعیت در شعب به وجود بیاید و امکان جابجایی پول از بین رفت.
وی اظهار داشت: وقتی جمعیت، پشت سیستم‌های موسسه رفتند، ما نیز مجبور شدیم تمام سیستم‌ها را قطع کنیم که کسی از این موضوع سو استفاده نکند و پولی را جابه جا کند.
سرپرست موسسه مالی آرمان (تعاونی وحدت) غرب کشور خاطرنشان کرد: جلسه شورای تأمین استان در خصوص این موضوع، باعث شد سهامداران موسسه توسعه، پول‌های ما را آزاد کنند و بتوانیم سپرده‌های مردم را بازگردانیم.
دلفان با تأکید بر این که موضوع شایعات و ورشکسته شدن موسسه کذب محض است، افزود: موسسه آرمان از برخی از بانک‌ها خصوصی هم قوی‌تر است.