پایگاه خبری ایستانیوز
کد خبر: ۱۹۸۹۱۶ - تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۳/۴
»

شرکتهای بیمه به تکاپو افتادند

ایستانیوز:سوال اینجاست که این ابلاغیه بیمه مرکزی در برگزاری مجامع شرکتهای بیمه چه تغییراتی ایجاد خواهد کرد و آیا در نهایت تقسیم سود در راستای منافع سهامداران خرد پیش می رود؟
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی (ایستانیوز)، عبدالناصر همتی ، رئیس کل بیمه مرکزی ، طی نامه ای که در اواخر سال گذشته ( 23 اسفند 95 ) به شرکتهای بیمه ابلاغ کرده  ، تاکید نموده  ترتیبی اتخاذ شود تا ذخایر فنی کلیه رشته های بیمه ای بخصوص ذخایر خسارت معوق به قدر کفایت محاسبه و در صورتهای مالی سال 95 موسسه بیمه درج شود.
در این نامه تاکید شده است که به منظور کسب اطمینان از ذخایر بیمه ای موسسه بیمه ، ان شرکت موظف است صورتهای مالی خود را به تایید هیات مدیره  برساند و قبل از تایید حسابرس  و بازرس قانونی نسبت به اخذ نظر بیمه مرکزی اقدام کند.
با این الزام بیمه مرکزی ، شرکتهای بیمه موظفند پیش از برگزاری مجمع و انتشار صورتهای مالی نهاد نظارتی را از میزان کفابت ذخایر بیمه ای مطلع گردانند و در غیر این صورت برگزاری مجامع آنها با  تاخیر روبرو خواهد شد.
این الزام بیمه مرکزی شرکتهای بیمه را به تکاپو واداشته به طوریکه همین چند روز پیش بود که مجمع یکی از شرکتهای بیمه تا اطلاع ثانوی لغو شد.
به نظر می رسد امسال بیمه مرکزی در نظر دارد در قبال کسری ذخایر شرکتهای بیمه مماشات نکند.
اما سوال اینجاست که این ابلاغیه در برگزاری مجامع شرکتهای بیمه چه تغییراتی ایجاد خواهد کرد و آیا در نهایت تقسیم سود در راستای منافع سهامداران خرد پیش می رود؟
به نوشته ریسک نیوز،آنچه که مسلم است ، این الزام بیمه مرکزی بیمه گران را به تکاپو واداشته تا در ذخیره گیری های خود دقت نظر بیشتری بخرج دهند.
در هیمن راستا حسین کریم خان زند طی نامه ای به اداره ناظر بر ناشران فرابورسی اذعان داشته طبق توافقات صورت گرفته با بیمه مرکزی ، شرکتهای بیمه قبل از ارایه صورتهای مالی حسابرسی شده موظفند از بیمه مرکزی جهت اطمینان از کفایت ذخایر تاییدیه اخذ نمایند.
لذا صورتهای مالی این شرکت پس از اخذ تاییدیه ارایه خواهد شد.