پایگاه خبری ایستانیوز
کد خبر: ۱۹۵۸۲۶ - تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۲/۳
»

تولید و صادرات سنگ‌آهن رکورد زد

ایستانیوز:بر اساس آمار منتشر شده از تولیدکنندگان معدنی در سال ۱۳۹۵ سه شرکت بزرگ گل‌گهر، چادرملو و توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه، میزان تولید گندله سنگ‌آهن را ۵۲ درصد افزایش دادند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی (ایستانیوز)، شرکت‌های گل‌گهر، چادرملو و توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه از ابتدای فروردین تا پایان اسفند ۱۳۹۵ معادل ۱۲ میلیون و ۴۰۷ هزار و ۴۳ تن گندله سنگ آهن تولید کردند که این رقم در سال گذشته، هشت میلیون و ۱۸۰ هزار و چهار تن بود که نشان از افزایش تولید بیش از ۵۰ درصدی این محصول معدنی دارد.
 
بر اساس این آمار شرکت گل‌گهر موفق شد هفت میلیون و ۲۵۲ هزار و ۴۶ تن، شرکت چادرملو سه میلیون و ۶۸۳ هزار و ۲۴ تن و شرکت توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه یک میلیون و ۴۷۱ هزار و ۹۷۳ تن از کل تولید را به خود اختصاص دهد.
 
همچنین سه شرکت یاد شده در ۱۲ ماه سال گذشته، ۱۱ میلیون و ۹ هزار و ۶۰۶ تن گندله صادر کردند که در مقایسه با رقم مدت مشابه سال گذشته (که هفت میلیون و ۹۲۲ هزار و ۸۱۳ تن بود) ۳۹ درصد افزایش صادرات داشتند.
 
میزان تولید شرکت های گل گهر، چادرملو و توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه در فروردین ماه، یک میلیون و ۲۶۸ هزار و ۱۶۶ تن گندله بود که در مقایسه با رقم تولید مدت مشابه در سال ۱۳۹۴ که ۸۸۰ هزار و ۲۱۸ تن بود، ۴۴ درصد رشد داشت.
 
همچنین میزان صادرات گندله این شرکت ها در ماه فروردین با ۳۷ درصد رشد به یک میلیون و ۷۵ هزار و ۱۶۸ تن رسید.