پایگاه خبری ایستانیوز
کد خبر: ۱۹۵۵۸۸ - تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۱/۳۰
جزییات نشست وزیرکار با مجلسی‌ها
»

ارائه لایحه برداشت از صندوق توسعه

ایستانیوز: وزیر تعاون، کار و رفاه در نشستی با نمایندگان مجلس از امکان ایجاد ۶۰۰هزار شغل خدماتی در یک دوره سه ساله خبر داد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی(ایستانیوز)، علی ربیعی در نشست مشترک با فراکسیون اشتغال مجلس با اعلام اینکه بخش خدمات با کمترین سرمایه گذاری بیشترین اشتغال را ایجاد می کند، گفت: در بخش خدمات می توان طی یک دوره سه ساله، ۶۰۰هزار شغل ایجاد کرد.
آنگونه که خبرگزاری خانه ملت گزارش داده، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهارداشت: بخش خدمات با کمترین سرمایه گذاری بیشترین اشتغال را در کشور ایجاد می کند. ربیعی در این نشست با بیان اینکه سند اشتغال باید ۴ساله باشد۷اظهارداشت: حوزه نفت، پتروشیمی و راهسازی جزو مشاغلی است که می تواند در کوتاه مدت به رشد اشتغال کمک کند.
ربیعی افزود: از سمت تولید و رشد نباید به سمت اشتغال رفت، بلکه از سمت اشتغال باید به رشد دست یافت و بهبود فضای کسب و کار قطعاً از اشتغال آغاز می شود، در عین حال برش تغییر اشتغال تمام استان ها شناسایی شده است.
وی با بیان اینکه کمیته ای برای ارائه تسهیلات در وزارت تعاون، کار و رفاه تشکیل شده تا از تولید خُرد و متوسط حمایت شود، بیان داشت: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی برای ۹۰۰هزار شغل برنامه ریزی و جهت گیری می‌کند و بر این اساس ممکن است برای یک رسته در یک مدت زمان معافیت هایی در نظر گرفته شود.
ربیعی افزود: با ۵دستگاه عمده جلسات مختلفی در خصوص برنامه های ایجاد اشتغال برگزار شده و قرار نیست به هر استان سهمیه ای داده شود تا در آن استان توزیع شود، بلکه برای حمایت از اشتغال و پرداخت تسهیلات، قاعده ای تعیین می شود.
وی با اشاره به اینکه توسعه کارآفرینی با مهارت، اتصالات منطقه ای و ایجاد پارک های علمی و فناوری محقق می شود، ادامه داد: برداشت ۱,۵میلیارد دلار از صندوق توسعه ملی می تواند در ایجاد اشتغال در شهرهای کوچک و روستاها کمک فراوانی کند.
این عضو کابینه دولت یازدهم تصریح کرد: گروه خدمات همانند ICT و گردشکری با کمترین سرمایه گذاری، بیشترین اشتغال را داشته، به طوری که در ۳سال بخش خدمات می تواند حدود ۶۰۰هزار شغل ایجاد کند.
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه صنعت پوشاک در یک دوره می تواند در حدود ۵۰۰هزار شغل ایجاد کند، گفت: همه الزامات برای رشد در کشور آماده نیست، اما خدمات، صنایع و معادن، نفت و کشاورزی به ترتیب اولویت کشش بیشتری برای ایجاد اشتغال دارند.
همچنین غلامرضا کاتب در تشریح نشست فراکسیون تولید و اشتغال مجلس با وزیر کار از ارائه پیش نویس جدید لایحه برداشت ۱.۵میلیارد دلاری برای ایجاد اشتغال توسط ربیعی خبر داد.
رییس فراکسیون تولید و اشتغال مجلس تصریح کرد: وزیر در نشست پیش نویسی درباره لایحه برداشت ۱,۵میلیارد دلاری از صندوق توسعه ملی ارائه کرد که کمیته بررسی آن را جرح و تعدیل می کند و پس از بررسی گزارش نهایی با رییس مجلس، اذن برداشت آن از مقام معظم رهبری دریافت می شود.