پایگاه خبری ایستانیوز
کد خبر: ۱۹۴۳۲۳ - تاریخ انتشار: ۱۳۹۶/۱/۱
جهانگیری مطرح کرد؛
»

لزوم تطبیق زیرساخت‎های شبکه‌بانکی با فضای بین‌المللی

ایستانیوز:عضو هیات رئیسه اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران خواستار تطبیق دادن بانک های کشور با زیرساخت های مورد نیاز برای حضور در فضای بین المللی شد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی (ایستانیوز)،مهدی جهانگیری، درباره خبر رئیس کل بانک مرکزی مبنی بر پیوستن ایران به گروه ویژه اقدام مالی (FATF) گفت: FATF و برخی دیگر از قوانین از جمله زیرساخت ها و ابزارهای مورد نیاز برای بانک های کشور است تا بتوانند خود را برای فعالیت و حضور در فضای بین المللی آماده کنند.
 
به گزارش ایستانیوز به نقل از ایبنا، وی با اشاره به محدودیت های فراوان شبکه بانکی ایران در دوران تحریم های اقتصادی اظهار داشت: در دوره تحریم، شرایط بانک های ایرانی بسیار سخت بود و این موضوع باعث شد تا آنها در فضای انحصاری و بسته داخل کشور فعالیت کنند و امروز برای فعالیت در فضای بین المللی نیاز است تا خود را با ابزارها و زیرساخت های مورد نیاز آن تطبیق دهند.
 
ولی الله سیف رئیس کل بانک مرکزی در اواخر اسفندماه سال ۹۵ در گفتگویی اعلام کرد: تا ماه می ۲۰۱۷ (اردیبهشت/خرداد ۱۳۹۶) زمان ما برای تکمیل اقدامات عضویت در FATF است که با برنامه ریزی و تلاش هایی که انجام شده تا آن زمان به استانداردهای لازم برای عضویت در این نهاد خواهیم رسید.
 
سیف اظهارداشت: ما در حال استفاده از ۱۸ ماه زمانی هستیم که تا عضویت در این نهاد فرصت داریم و باید تا ماه می ۲۰۱۷ اقدامات خود را تکمیل کنیم که تاکنون نیز کارهای خوبی انجام شده است؛ ضمن اینکه قبل از این هم ما قانون مبارزه با پولشویی و قانون مبارزه با تامین مالی تروریسم را در مجلس تصویب کرده بودیم و فکر می کنیم تا آن زمان روند به پایان برسد و به FATF ملحق شویم.