پایگاه خبری ایستانیوز
کد خبر: ۱۹۴۲۹۱ - تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۱۲/۲۸
بانک تجارت به تنهایی فروشگاه رفاه را عرضه می کند
»

عرضه سهام فروشگاه‌های رفاه در بورس

ایستانیوز:بانک تجارت بعد از عدم فروش بلوک ۵۲ درصدی فروشگاه رفاه توسط ۵ گروه ، امروز به تنهایی اقدام به عرضه ۹.۴۷ درصد سهم می کند تا در صورت فروش ، به مانند بانک ملت از ترکیب سهامداری آن خارج می شود.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی (ایستانیوز)،در پی عدم فروش بلوک 52 درصدی فروشگاه رفاه که 22 اسفند توسط بانک‌های صادرات و ‌تجارت ملی به همراه سرمایه گذاری امید و مدیریت طرح و توسعه آینده پویا در فرابورس عرضه شده بود، بانک تجارت امروز به تنهایی اقدام به عرضه 9.47 درصد سهم می کند تا در صورت فروش ، به مانند بانک ملت از ترکیب سهامداری آن خارج می شود.
این بلوک شامل بیش از 42 میلیون و 676 هزار سهم است که به قیمت پایه هر سهم 1660 تومان و با شرایط 20 درصد نقد و باقی اقساط روانه میز فروش می شود.
بانک ملت 19 اسفند اقدام به عرضه 10 درصد سهام فروشگاه رفاه کرد که بعد از 4 روز رقابت ، 74 درصد بیش از قیمت پایه به فروش رسید.
به نوشته اخبار بانک،این بلوک شامل 45 میلیون 443 هزار و 810 سهم به قیمت پایه هرسهم 9501 ریال و به ارزش بیش از 43 میلیارد تومان بود که در نهایت به قیمت 1655 تومان و به ارزش بیش از 75.2 میلیارد تومان توسط کارگزاری سی ولکس کالا ، برای شرکت بازرگانی سپهر نوید آفرین خریداری شده است.