پایگاه خبری ایستانیوز
کد خبر: ۱۸۶۵۹۸ - تاریخ انتشار: ۱۳۹۵/۱۱/۱
انتقاد چین از آمریکا به اوج رسید؛
»

تداوم بازی تجاری ژی جینگ پینگ و ترامپ

ایستانیوز:رئیس جمهور چین به تازگی اعلام کرده که کشورش، گفت: به دنبال افتتاح بازارهایی در جهان هستیم و در صورتیکه آمریکا در صدد منزوی کردن کشورمان باشد، پکن خواهان نقش آفرینی بیشتر در جهان خواهد بود.
به گزارش پابگاه اطلاع رسانی بازارهای مالی (ایستانیوز) به نقل از گاردین، «ژی جینگ پینگ»، رئیس جمهور چین در نطقی آتشین در مجمع اقتصاد جهانی «داووس»  سوئیس، خطاب به «دونالد ترامپ» اعلام کرد: پکن به دنبال قبضه کردن نقش سنتی آمریکا به عنوان قهرمان تجارت آزاد است.
 
وی از موضوع جهانی شدن با قدرت دفاع و خاطرنشان کرد: چین در پی باز کردن بازارهای جدید در دنیا است. رئیس جمهور چین بدون ذکر نام «دونالد ترامپ»، سیاست های وی مبنی بر حمایت از تولید داخلی آمریکا را به باد انتقاد گرفت.  
 
«ژی جینگ پینگ» گفت: جهان به روابط با ثبات و تعاملی چین و ایالات متحده نیاز دارد. این در حالی است که در دوران ریاست جمهوری «باراک اوباما»، توسعه در روابط دو کشور به صورت صحیح انجام گرفت.  
 
رئیس جمهور چین در ابتدای سخنرانی خود در نشست «داووس» اعلام کرد: چین مرزهای خود را باز نگه خواهد داشت و تاکید کرد که در جنگ تجاری، برنده ای وجود نخواهد داشت.
 
وی در آستانه مراسم ورود رسمی «دونالد ترامپ» به کاخ سفید تصریح کرد: در صورتیکه آمریکا به دنبال منزوی کردن چین باشد، پکن به دنبال ایفای نقش بزرگ تری در سطح جهان خواهد بود.  
 
«جینگ پینگ» با صراحت اعلام کرد: دنبال کردن سیاست حمایت از تولید داخلی، شبیه به محبوس کردن خود در یک اتاق تاریک است که بیرون آن ممکن است، باد و باران باشد؛ اما روشن است و جریان هوا وجود دارد.  
 
وی گفت: آزادسازی اقتصادی در ۱۵ سال و یا حتی یک قرن اخیر، موجب بسیاری از مشکلات در جهان نشده و بحران مالی جهان در سال ۲۰۰۸ میلادی، به دلیل زیاده خواهی در سهم سود صورت گرفت.  
 
رئیس جمهور چین، اقتصاد جهانی را به اقیانوسی تشبیه کرد که رهایی از آن غیر ممکن است و هر گونه تلاش مبنی بر مانع شدن از خروج سرمایه، کالا و باز داشتن مردم از ارتباط با اقتصاد سایر کشورها، مانند ایجاد کانال آب در داخل این اقیانوس به منظور برگردان آب به دریاچه ها و خلیج های کوچک دور دست است که به راحتی امکان پذیر نیست.  
 
«جینگ پنیگ» گفت: ما چگونه زنده ماندن در این اقیانوس را یاد گرفته ایم و باید جرات شنا کردن در بازار جهانی را داشته باشیم.
 
به گزارش مهر ،در همین حال چندی پیش، «دونالد ترامپ» شرکت های آمریکایی که در خارج از مرزهای این کشور به تولید کالا می پردازند را، تهدید به اعمال تعرفه سنگین بر روی کالاهای آنها کرده بود.